בשבוע האחרון: שתי הצתות מכוונות באילת

בנצי לייזרוביץ No Comments on בשבוע האחרון: שתי הצתות מכוונות באילת

בזכות תושייתם הרבה של אזרחים עוברי אורח, וטיפולם המהיר של לוחמי האש שני האירועים הסתיימו ללא נפגעים בחסדי שמיים

צילום: כבאות והצלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לוחמי האש הוזעקו לטפל בשני אירועי שריפות בשכונה א׳ בשבוע האחרון. בשני המקרים, לוחמי האש שהגיעו למקום התמודדו עם מטען אש גדול וקצב התפשטות מהיר של הבעירה שסיכנה חיים ורכוש באופן מידי.

בתאריך 26.1 לפנות בוקר פרצה שריפה במבנה עשוי בנייה קלה בחצר בניין מגורים, לשונות האש הגיעו עד לגג הבניין תוך שהן פורצות לדירות בקומות מעל קומת השריפה ומאיימות להתפשט לתוכן. בשעת פרוץ השריפה, דיירי הבניין ישנו בדירותיהם ולא היו מודעים לסכנה הקיימת מעבר לחלונות ביתם.

במוקד השריפה, נמצאה דלת של יחידת דיור, אשר דייריה נלכדו בתוך הלהבות. במזל רב ובתושייה של הדיירים, הם הצליחו לחלץ עצמם מהדירה דרך סורגי החלונות אל מקום מבטחים. לולא התושייה של הדיירים, סביר להניח כי השריפה הייתה מסתיימת בתוצאה טראגית.

באירוע זה נגרם נזק רב לרכוש ודיירת אחת פונתה לקבלת טיפול רפואי על ידי כוחות מד״א שהגיעו למקום.

בתאריך 30.1 בשעות הלילה פרצה שריפה ברחוב "הברדלס" בשריפה זו עלו באש שלושה כלי רכב. לוחמי האש שהגיעו למקום, התמודדו עם מטען אש גדול וסכנה של התפשטות השריפה אל עבר חצרות של בתים סמוכים.

הלוחמים פעלו בעזרת ״קצף כיבוי״ על מנת לדכא את הלהבות בזמן קצר ולהביא לסיום האירוע עם מינימום נזק לסביבה. אירוע זה הסתיים ללא נפגעים אך נגרם נזק רב לרכוש.

מחקירת שני האירועים נקבע כי הגורם לשריפה הוא הצתה מכוונת. ממצאי החקירה הועברו לטיפול משטרת ישראל. בן מזרחי – דובר כבאות והצלה אילת אמר: "בתקופה האחרונה נקראנו לטפל במספר שריפות, שפרצו באישון לילה, בתוך שכונות מגורים ובסמוך לבתי אזרחים".

עוד הוסיף, "בשתי השריפות קצב התפשטות הבעירה היה מהיר מאוד וזאת ככל הנראה בשל שימוש בחומרים מאיצי בעירה. בזכות תושייתם הרבה של אזרחים עוברי אורח, וטיפולם המהיר של לוחמי האש שני האירועים הסתיימו ללא נפגעים. כל שריפה נחקרת על ידי חוקר דליקות, ככל ועולה חשד לפלילים, הממצאים מועברים לטיפול משטרת ישראל".



0 תגובות